Dela detta inlägg

Ja, vad tror ni detta inlägg kommer handla om? Postnords fina blå färg, deras snygga logga, fina elcyklar... eller något annat kanske?

Efter att jag beställt batterierna dröjde det ett par dagar sedan var de fyra paketen på väg och jag fick ett spårningsnummer.

  • 2021-10-11 skickas paketen från Tyskland

  • 2021-10-20 Paketen ankom Göteborg

  • 2021-10-21 Får jag tre avier för tre paket som nu går att hämta - i Partille! Jag ringer för att höra vart de fjärde paketet tagit vägen och förklarar jag är måttligt road av att hämta 3 paket á 25 Kg och sedan behöva hämta det fjärde när de väl kommit fram.
    Killen i Partille är trevlig och hjälpsam och går ut på lagret för att leta. Han hittar de tre paketen, som inte står på sina angivna platser men inte det fjärde.Jag mailar leverantören och får alla fyra kollinummer.

  • 2021-10-22 Ringer jag Postnord och bokar utkörning, vilket skall ske tisdag 26:e. Mellan 14 och 18. Kvinnan är trevlig och tar alla mina uppgifter samt noterar att jag möter vid entrén då de tunga paketen skall ner i källaren. Innan samtalet avslutas läser hon upp en bekräftelse på vad som bestämts.

  • 2021-10-26 Klockan 18:30 ringer jag Postnord och frågar vad som hänt. Killen svarar att de inte kunnat leverera för att de inte har några kontaktuppgifter till mig! Jojjo du! Jag redogör för mitt samtal dagen innan men killen säger ändå att det inte finns någon sådan information. Man kan ju fråga sig hur han då tänkt att den bokade utkörningen skulle gått till, utan kontaktuppgifter. Han förklarar att jag kan boka en ny utkörning först när paketet kommer till en terminal och registrerats. Och, att det då finns en risk att jag får stå för kostnaden för den utkörningen. Jag frågar killen om han menar att Postnord skall stå för de extrakostnader jag fått på grund av deras strul. Nej, så menar han inte. Han harklar sig och försöker på nytt. Bara för att vara på den säkra sidan frågar jag om jag gjort något fel eller om det möjligen kan vara så att det är Postnord som gjort det och vem som i så fal borde stå för kostnaden av en andra utkörning. Han verkar obekväm och lämpar över hela frågan om betalningen till de jag skall ringa i morgon bitti.

  • 2021-10-27 Klockan 08:00 ringer Postnord för att boka utkörning. Paketet har inte inkommit till terminalen än, får jag till svar. Jag väntar en stund och ringer tillbaka i hopp om att hamna hos en annan, bara något mer, serviceinriktad person som tar mitt samtal. Den här tjejen säger sig lägga in en slags bevakning så att Postnord skall ringa mig så fort paketen kommit in till terminalen, om detta sker innan 17. Nu när jag sitter och skriver detta är klockan 20 och jag söker i ren tristes på Postnords hemsida. Där står det att paketen inkom terminalen i Härryda 16:18. Men något samtal har jag inte fått. Nu har alltså batterierna åk lastbil i 26 timmar för att hamna i Härryda. Det står också att de förväntar sig att leverera paket i morgon. Det återstår att se.

  • 2021-10-28 Ringer Postnord strax efter 8. Idag är deras telefonisystem trasigt så de tyker att jag skall kontakta dem via Facebook. Jo jag tackar jag! Vid 10 har det löst sig och jag får tala med en trevlig tjej. Hon berättar att tre av paketen har kommit tillbaka till Partille och att det fjärde också är på väg dit och att hon skall ringa mig när de kommer fram. Strax innan 14 ringer hon tillbaka och jag kan, åter igen, boka en utkörning. Jag förklarar vad som hände förra vändan och försäkrar mig, flera gånger om, om att telefonnumret kommer att synas. I morgon skall de i alla fall komma säger hon, någon gång mellan 17 och 22. Stämmer det har paketen irrat runt i Göteborg lika lång tid som det tog att köra dem från Tyskland till Göteborg. Fantastiskt Postnord, fantastiskt.

  • 2021-10-29 20:21 Ringer telefonen, det är Postnord. Nu är de faktiskt här!

Laddar konversation

Föregående inlägg

torsdag 21 oktober 2021 20:35

Nästa inlägg

torsdag 28 oktober 2021 22:03
Ämnen