I samband med att jag skaffade nya kopplingar till styrdonet passade jag på att byta ut de för motorn, så att alla har samma dimension; 1/4" och 12 mm slang. Eftersom både styrdon och motor är i aluminium går de vanligt förekommande kopplingarna i mässing bort, till fördel för rostfritt. Både motor och styrdon fick vinklade kopplingar, vilka går att rotera 360°.
Jag passade även på att byta ut de gamla grenrören av plast, mot mer gedigna i aluminium. Inkommande 1/2" i ena ändan, fyra utgående 1/4" utgående i ovankant till styrdonet samt ytterligare ett 1/2" till motorn.
För att kunna arbeta smidigt lyfte jag bort motorn och plockade ur den ur motorriggen. På arbetsbänken är det betydligt enklare att arbeta med grejerna.
Både själva styrdonet och kylningen monterade jag med extruderade aluminiumprofiler. Styrdonet sitter direkt på en sidan av motorriggen. I bakkant av motorriggen monterade jag en "kåpa" i vilken jag fäste två aluprofiler, i dessa sitter sedan grenrör, cirkulationspump och en DC/DC-omvandlare som gör om 48 V till 12 V som driver pumpen.